
Na początku szkolenia prelegentki przybliżyły nam działalność Koła, omawiając jego największe osiągnięcia, w tym zorganizowanie w 2011 r. Ogólnopolskiej Studenckiej Konferencji „MOWA – MÓZG – ZACHOWANIE”.
Program szkolenia obejmował następujące zagadnienia:
1.W jaki sposób słyszymy
2. Definicja głuchoty- głuchota kulturowa
3. Odróżnienie osób głuchych od głuchoniemych
4. Analogie: uszkodzenie słuchu i wzroku
5. Istota uszkodzeń słuchu
6. Klasyfikacje niedosłuchów
7. Charakterystyka niedosłuchów
8. Rehabilitacja
9. Trudności osób niesłyszących
10. Możliwości umysłowe osób niesłyszących
11. Rehabilitacja, czy akceptacja?
12. Ogólne zasady porozumiewania się z osobami niesłyszącymi
Ponadto, odnosząc się do tytułu szkolenia, Panie starały się obalić mity, dotyczące osób niesłyszących oraz ujawniały nie wszystkim znane fakty, dotyczące świata ciszy.
Podsumowaniem szkolenia było zdanie wypowiedziane przez p. M. Waryszak,
„ ŚWIAT GŁUCHYCH – TO ŚWIAT HAŁASU, A NIE CISZY”.
Wystąpienie p. Małgosi i p. Edyty spotkało się z bardzo dużym zainteresowaniem. Uczestnicy byli pod wrażeniem profesjonalizmu, z jakim Panie, bądź co bądź jeszcze studentki, poprowadziły szkolenie. Z sali padały pytania dotyczące tematyki szkolenia oraz działalności Studenckiej Poradni Logopedycznej.
1.W jaki sposób słyszymy
2. Definicja głuchoty- głuchota kulturowa
3. Odróżnienie osób głuchych od głuchoniemych
4. Analogie: uszkodzenie słuchu i wzroku
5. Istota uszkodzeń słuchu
6. Klasyfikacje niedosłuchów
7. Charakterystyka niedosłuchów
8. Rehabilitacja
9. Trudności osób niesłyszących
10. Możliwości umysłowe osób niesłyszących
11. Rehabilitacja, czy akceptacja?
12. Ogólne zasady porozumiewania się z osobami niesłyszącymi
Ponadto, odnosząc się do tytułu szkolenia, Panie starały się obalić mity, dotyczące osób niesłyszących oraz ujawniały nie wszystkim znane fakty, dotyczące świata ciszy.
Podsumowaniem szkolenia było zdanie wypowiedziane przez p. M. Waryszak,
„ ŚWIAT GŁUCHYCH – TO ŚWIAT HAŁASU, A NIE CISZY”.
Wystąpienie p. Małgosi i p. Edyty spotkało się z bardzo dużym zainteresowaniem. Uczestnicy byli pod wrażeniem profesjonalizmu, z jakim Panie, bądź co bądź jeszcze studentki, poprowadziły szkolenie. Z sali padały pytania dotyczące tematyki szkolenia oraz działalności Studenckiej Poradni Logopedycznej.
Protokołowała
mgr Ewa Opieka
mgr Ewa Opieka