
Cz. 1, prowadzone przez p. Monikę Grabowską-Prystawko – certyfikowanego trenera tej metody. W szkoleniu wzięło udział 16 osób, logopedów, psychologów, terapeutów z województwa podlaskiego.
Uczestnicy poznali historię powstania i założenia metody werbo-tonalnej. Nauczyli się jak wykorzystać rytm ciała i rytm muzyczny do wywoływania i utrwalania samogłosek i niektórych spółgłosek. Poznali i opanowali wiele zabaw fonacyjnych, zabaw z dzieckiem, których celem jest rozwój motoryczny, kształcenie zmysłu równowagi, uwrażliwianie słuchu i rozwój komunikacji językowej. Dla dziecka ćwiczenia z wykorzystaniem metody werbo-tonalnej to nie terapia, lecz doskonała zabawa, do której można włączyć też rodziców. Dzięki tej metodzie dzieci robią postępy w nauce mowy i wykorzystują swoje możliwości słuchowe.
Prowadząca warsztaty p. Monika Grabowska-Prystawko wykazała się ogromnym zaangażowaniem. Zainteresowała zebranych metodą werbo-tonalną i zachęciła do wzięcia udziału w kolejnym etapie kursu.
Opracowała:
mgr Katarzyna Szoplik
mgr Katarzyna Szoplik